Bewegen voor gezondheid, ontspanning, meditatie, zelfverdediging en karaktertraining

Tai Chi is een eeuwenoude Chinese bewegingskunst. Miljoenen Chinezen beoefenen Tai Chi dagelijks in het park. Het zijn rustige, soepele bewegingen die lichaam en geest ontspannen.

Tai Chi kan door iedereen worden beoefend, ongeacht leeftijd of lichamelijke gesteldheid. In de lessen van Tai Chi Breda leer je de korte yang-vorm van 48 bewegingen.

 

Tai Chi Chuan

Tai Chi Chuan is een helende oefening die verlichting geeft bij vele gezondheidsklachten zoals:

  • Stress, slapeloosheid, spijsverteringsproblemen
  • Artritis, hartklachten, huidproblemen, astma

Tai Chi verbetert de bloedcirculatie en kan je gebruiken tegen chronische klachten zoals:

  • reuma/artritis, hoge bloeddruk
  • onderrugklachten, chronische hoofdpijn, overgewicht

Je kunt Tai Chi ook preventief gebruiken om geestelijk en lichamelijk gezond te blijven. Tai Chi helpt om het zenuwstelsel te ontspannen en veerkrachtiger te maken. De bewegingen maken het lichaam soepeler, de spieren veerkrachtiger en ontwikkelen een ontspannen lichaamshouding met goede balans. Het is voor iedereen gemakkelijk te leren en geeft een heerlijk gevoel!

De nieuwe spelling voor Tai Chi is Taijiquan. Chi wordt ook geschreven als Qi. Vanwege de herkenbaarheid hanteren we op deze website de schrijfwijze: Tai Chi.